Notables notés (2) Oscar Wilde.

A gentleman is one who never hurts an...
Message from iwmpop@gmail.com:





Notables notées (2)   -  Oscar Wilde  -   Notables noted (2)   -  Oscar Wilde





Oscar Wilde Quotes:


A gentleman is one who never hurts anyone's feelings unintentionally.
(Un gentleman est quelqu'un qui ne fait jamais du mal aux autres sans intention)
Oscar Wilde

A little sincerity is a dangerous thing, and a great deal of it is absolutely fatal.
(Un peu de sincerite est dangereuse - beaucoup de sincerite est totallement fatale)
Oscar Wilde

A man can be happy with any woman, as long as he does not love her.
(Un homme peut etre heureuse avec n'importe quelle femme tant qu'il l'aime pas)
Oscar Wilde

All women become like their mothers. That is their tragedy. No man does. That's his.
(Toutes les femmes deviennent comme leur mere. Ca - c'est leure tragodie.
Les hommes non. Ca - c'est son tragedie)

Oscar Wilde

Always forgive your enemies - nothing annoys them so much.
(Ils faut toujours pardonner ses ennemis - il n'a rien d'autre plus nervente)
Oscar Wilde

Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
(La bigamie est quand on a une femme de trop. La monogamie est pareille)
Oscar Wilde

Experience is one thing you can't get for nothing.
(L'experience est la seule choses on ne peut pas obtenir gratuitement)
Oscar Wilde

Experience is simply the name we give our mistakes.
("Experience" n'est que le mot nous utilisons pour decrire nos erreurs)
Oscar Wilde

I am not young enough to know everything.
(Je ne suis pas assez jeune pour tout compredre)
Oscar Wilde

I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
(Je suis si intelligent que parfois je ne comprends pas un seule mot de ca que je dis)
Oscar Wilde

I am the only person in the world I should like to know thoroughly.
(Je suis la seule personne dans le monde qui j'aimerais connaitre completement)
Oscar Wilde

I can resist everything except temptation.
(Je peux resister a tous tentations, sauf la tentation elle meme)
Oscar Wilde

I have nothing to declare except my genuis.
(Je n'ai rien a declarer sauf ma genie)
Oscar Wilde

I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
(J'ai les gouts la plus simple. Je me contente toujours avec la meilleure)
Oscar Wilde

Life is too important to be taken seriously.
(La vie est trop importante d'etre pris au serieux)
Oscar Wilde

Man can believe the impossible, but man can never believe the improbable.
(On peut croire l'impossible, mais on ne peut jamais croire l'improbable)
Oscar Wilde

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
(Il y a certaines qui font des gens heureuse egal ou ils vont, et il y a des autres qui font la meme choses quand ils s'en vont)
Oscar Wilde

The good ended happily, and the bad unhappily. That is what fiction means.
(Les bonnes terminent heureuse, les truands malheureuse. Ca, c'est du fiction)
Oscar Wilde

 

There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about.
(Il n'a que une seule choses dans la vie pire que d'etre le sujet du conversation, et c'est de ne pas l'etre)
Oscar Wilde


When good Americans die they go to Paris.
(Quand les bonnes Americaines meurent, Elles vont a Paris)
Oscar Wilde

When I was young I thought that money was the most important thing in life; now that I am old I know that it is.
(Quand j'etais jeune, je croyais que l'argent etait la plus importante choses de la vie: Maintenant que je suis vieux, je sais qu'il l'est)
Oscar Wilde

When the gods wish to punish us they answer our prayers.
(Quand les Dieus veulent nous punir ils repondent a nos prieres)
Oscar Wilde


Work is the curse of the drinking classes.
(Le travaille est la malediction des buveurs)
Oscar Wilde


*****************


Read more of them (in English only) here:
Vous pouvez lire d'avantage (en Anglais uniquement) ici:

http://www.brainyquote.com/quotes/authors/o/oscar_wilde_11.html

(Mes remerciements!)   (Special thanks to the above site.)

***********                                 **********                               *********

Vauvert, France.                                Mai/Juin 2010                  (iwmpop) mr le marquis

Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Google Docs logo

Comments

Popular posts from this blog

last chance for Christmas - today only....!

The Empire is dead...Long live the Empire...?